آزین هرندی؛ محمدمهدی پرهیزگار؛ امیر فاضل؛ محمدتقی امینی
چکیده
با وجود ارائه مدلهای هم آفرینی ارزش، هنوز ابعاد و مؤلفههای مختلف آن در دانشگاهها روشن نیست. هدف این مقاله شناسایی عوامل، مؤلفهها و پیامدهای هم آفرینی ارزش دانشگاهی با تأکید بر دانشگاههای نسل چهارم و پنجم و بهتبع آن ارائه یک الگوی مفهومی براساس آن است. برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعه عمیق با استفاده از روش متاسنتز جهت ...
بیشتر
با وجود ارائه مدلهای هم آفرینی ارزش، هنوز ابعاد و مؤلفههای مختلف آن در دانشگاهها روشن نیست. هدف این مقاله شناسایی عوامل، مؤلفهها و پیامدهای هم آفرینی ارزش دانشگاهی با تأکید بر دانشگاههای نسل چهارم و پنجم و بهتبع آن ارائه یک الگوی مفهومی براساس آن است. برای انجام این پژوهش علاوه بر مطالعه عمیق با استفاده از روش متاسنتز جهت شناسایی عوامل، مؤلفهها و پیامدهای هم آفرینی ارزش، از تکنیک دلفی فازی جهت پالایش عوامل و مؤلفهها بهره گرفته شده است. نظرسنجی به عمل آمده در چهار مرحله انجام گرفته و نتایج هر مرحله با استفاده از فرمولهای روش دلفی فازی مورد پالایش قرار گرفته است. نهایتاً مدل هم آفرینی ارزش دانشگاهی با تأکید بر دانشگاههای ارزشآفرین و تمدنساز با 16 عامل، 23 مؤلفه و 13 پیامد و هرکدام در سه دسته طراحی گردیده، و بهعنوان مدلی پیشنهادی جهت هم آفرینی ارزش دانشگاهی ارائه شده است، تا بدینوسیله دانشگاهها بتوانند ضمن تحلیل وضعیت موجود و بهینه کاوی از تجارب موفق، اقدام به ارائه طرحها و اقدامات بهبود نمایند.
علی قربانی؛ متینه مقدم؛ آزین هرندی
چکیده
امروزه با شکلگیری محیطهای پیچیده رقابتی، تنها سازمانهایی میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند که عملکرد خود را در قابلیتهای مهم سازمانی همچون نوآوری تقویت کنند. در عصر حاضر یکی از راههای تقویت نوآوری بهکارگیری مهارتهای کوانتومی مدیریت است که در این پژوهش به چگونگی ارتباط میان مهارتهای کوانتومی و عملکرد نوآورانه کارکنان ...
بیشتر
امروزه با شکلگیری محیطهای پیچیده رقابتی، تنها سازمانهایی میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند که عملکرد خود را در قابلیتهای مهم سازمانی همچون نوآوری تقویت کنند. در عصر حاضر یکی از راههای تقویت نوآوری بهکارگیری مهارتهای کوانتومی مدیریت است که در این پژوهش به چگونگی ارتباط میان مهارتهای کوانتومی و عملکرد نوآورانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی پرداخته شده است. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمونهای تحلیل همبستگی و تحلیل رگرسیون برای تحلیل رابطه بین آنها بکار گرفته شد. نمونه با استفاده از جدول مورگان و روش نمونهگیری تصادفی طبقهای 92 نفر انتخاب و از الگوسازی معادلات ساختاری SEM و از نرمافزار Smart pls استفاده شد. نتایج نشان داد که ضریب مسیر بین مهارتهای کوانتومی و عملکرد نوآورانه 212/0 با میزان معنیداری 931/6 و بین مهارتهای کوانتومی و تسهیم دانش با ضریب مسیر 613/0 با میزان معناداری 782/20 و بین تسهیم دانش و عملکرد نوآورانه با ضریب مسیر 778/0 با میزان معنیداری 097/30 ارتباط معنیدار و مثبتی وجود دارد، درنهایت میتوان نتیجه گرفت که یکی از وظایف بسیار مهم مدیران و رهبران دانشگاه شهید بهشتی، شناسایی و تقویت مهارتهای کوانتومی در میان کارکنان و ایجاد انگیزه و تمایل به انتقال دانش در میان سطوح مختلف کارکنان دانشگاه است تا از این طریق بتوانند عملکرد نوآورانه کارکنان دانشگاه را بهبود بخشند.